Trenduri marketing 2019
Social media ne expune la vizualizarea unui alter ego idealizat al persoanelor ce devin curatorii propriului profil in care apar numai poze si vesti bune. Au aparut aplicatii care ajuta in crearea acestuiaL: filtre, justapunere de poze, stergerea ridurilor etc. Prin folosirea acestora realul se transforma in IDEAL.
Interactiunea sociala reala migreaza din ce in ce mai mult de la modelul interactiv la modelul comparativ. Bineinteles ca factorul comparatie a existat dintotdeauna numai ca acum ne masuram propria fericire prin intermediul pozelor ce ilustreaza o viata ideala. Observarea comparativa a calitatilor persoanelor din jur tinde sa devina involuntara datorita repetitiei cu care facem acest lucru in social in medie 2 ore pe zi. Suntem mai atenti la nivelul de fericire al celor din jur si la calitatile acestora si suntem mai deschisi in a cauta solutii in a ajunge si noi acolo.
Pe de alta parte nivelul de empatie pentru cei din jur scade fiindca suntem prea absorbiti de nevoile noastre. Ca urmare relatiile intersociale devin din ce in ce mai superficiale.
Video-ul din perioada comunista s-a transformat acum in nivel de fericire. Atunci ne doream lucruri materiale, acum ne dorim fericire/ experiente.
Presiunea sociala asupra aspectului exterior creste si in consecinta in 2018 au crescut industriile: health, wellbeing beauty & entertainment. Piata de suplimente alimentare creste cu 10% in 2018 fata de anul anterior dar si numarul de noi produse intrate pe piata.
Abordarea clasica in care planul de marketing se realizeaza doar dupa obiectivele/ benefiicile produsului a apus. In era disruptive marketing, consumatorul este partenerul nostru la nevoile caruia trebuie sa ne adaptam.
Acum 15 ani am invatat o regula. Daca ai un produs bun si targetezi persoane cu nivel de studii peste mediu si venit nivel mediu - ridicat acestia sunt cei care iti pot deveni fideli. Iata ca nu mai este valabil.
Posibilitatile sunt nenumarate de la brand-uri cunoscute la noi intrati pe piata si promisiunile pe masura. In era in care perfectiunea este dorita, clientul este dispus sa testeze toate brandurile pana cand ajunge la experienta dorita. Lupta pentru atentia consumatorului creste.
Consumatorul devine costinent de durata extinsa de viata pe care o traieste si doreste sa imbatraneasca frumos. De aceea cauta produse naturale sau gadget-uri de sanatate care ii imbunatatesc viata.
Se informeaza inainte sa cumpere un produs si este dispus sa cumpera un anumit tip de produs pana cand il gaseste pe cel care ii da experienta sau rezultatele promise.
Expus la multitudinea de poze aspirationale doreste sa acumuleze experiente noi.
Responsabilitatile sunt amanate pentru mai tarziu sub emblema unei vieti traite.
Piata de entertainment a crescut in Romania in ultimul an foarte mult, romanii ies din casa la evenimente, concerte, seminarii etc tot ce ii poate scoate din rutina.
Brandurile trebuie sa se adapteze la aceasta tendinta si sa transpuna produsul in experiente cu care consumatorul sa rezoneze.
Un brand care se integreaza cu stilul de viata expus de acestia este cel care are sanse sa fie cumparat si chiar expus pe retelele de socializare.
Consumatori sunt din ce in ce mai vocali si isi spun parerile raspicat fie ca sunt pozitive sau negative.
Review-urile sunt foarte importante. Sunt luate in calcul cele scrise de consumatori pe retelele de socializare in detrimentul promisiunilor de brand.
Interesul consumatorului catre dezvoltare personala creste deschizand astfel calea catre o abordare empatica in comunicarea de brand.